Авторизация
 

Лад жыцця фарміруем самі

Здаровы лад жыцця — гэта спрыяльныя ўмовы жыццядзейнасці, узровень культуры і гігіенічных навыкаў, якія дазваляюць умацаваць і захаваць здароўе, а таксама папярэдзіць яго пагаршэнне.

 

Як вядома, харчовыя кампаненты з'яўляюцца цаглінкамі для пабудовы клетак нашага арганізма. Таму, каб даўжэй яго захаваць, харчавацца трэба правільна. Для гэтага неабходна:
-збалансаваць колькасць спажываемых калорый і тых, якія трацяцца, бо пры празмернай розніцы чалавек можа атлусцець;
-разнастаіць свой рацыён, каб была максімальная колькасць вітамінаў і мікраэлементаў;
-павялічыць спажыванне мяса, малака, рыбы, алею, садавіны і агародніны;
-менш есці рафініраваныя і высокаачышчаныя прадукты — цукар, кандытарскія вырабы, спрэд, а таксама кансерваваную прадукцыю, бо яна ўтрымлівае канцэрагены;
-спажываць прадукты, насычаныя вітамінамі і мінераламі.


Для павышэння ўзроўню здароўя ў любым узросце трэба актывізаваць аэробны шлях утварэння энергіі. Для гэтага рабіце наступнае:
-займайцеся фізічнымі практыкаваннямі пераважна на свежым паветры;
-захоўвайце рэгулярнасць трэніровак і дазіраванасць па часе, а нагрузку паступова павялічвайце;
-ні ў якім разе не перагружайце сябе.


Да прафілактыкі датэрміновага старэння можна аднесці правільнае збалансаванае і разнастайнае харчаванне, рухальную актыўнасць і псіхалагічныя асновы — пазітыўныя жыццёвыя ўстаноўкі, інтарэс да жыцця, працоўная дзейнасць, адсутнасць самаразбуральных паводзін; барацьба з алтусценнем, прыём некаторых медыцынскіх прэпаратаў — герапратэктараў.


Не менш важным складнікам здаровага жыцця з'яўляецца захаванне экалогіі свайго жылля. Трэба падтрымліваць аптымальны мікраклімат, своечасова рабіць вільготную ўборку ў пакоях, улічваць хуткасць руху паветра, звесці да мінімуму колькасць шкодных хімічных і біялагічных фактараў — шум, вібрацыю, ЭМП.
На агульны стан чалавека вельмі моцна ўплываюць перажытыя эмоцыі, фізічныя і разумовыя нагрузкі і іншае. Таму трэба час ад часу праводзіць прафілактыку псіхасаматычных станаў і захворванняў. Перастаньце вінаваціць у сваіх праблемах навакольны свет і вазьміце на сябе адказнасць за свае ўчынкі і здароўе. Адэкватна рэагуйце на эмоцыі. Паніжайце значнасць стрэсаў. Устанавіце эмацыянальны бар'ер паміж працай і домам. Знайдзіце на рабоце тое, што прыносіць задавальненне, і на гэтым засяродзьцеся. Змяніце погляд на жыццё: "Не павінна вас турбаваць тое, што думаюць іншыя, бо яны ўсё роўна што-небудзь падумаюць. Так што расслабцеся." П. Каэльа.
Галоўным правілам здаровага ладу жыцця трэба назваць адмову ад шкодных звычак.
Выконваючы пералічаныя правілы і парады, любы чалавек можа весці здаровы лад жыцця і ўмацоўваць сваё здароўе, папярэджваць развіццё розных захворванняў і нават павышаць тым самым свой сацыяльны статус.


Надзея ГРЭЦКАЯ, урач аддзялення

прафілактыкі Міёрскай ЦРБ.

рейтинг: 
Пакінуць каментар
иконка
Каментаваць артыкулы на нашым сайце магчыма толькі ў плыні 360 дзён з дня публікацыі.
Мы ў сацыяльных сетках
Курс валют у Міёрах
Святы
Праздники БеларусиБлижайшие праздники Беларуси

Православные праздникиБлижайшие православные праздники

Католические праздникиБлижайшие католические праздники

Именины 18 апреля 2021
Алексей, Георгий, Марк, Николай, Платон, Семен

Именины 17 апреля 2021
Адриан, Вениамин, Георгий, Иван, Иосиф, Никита, Николай, Федор, Мария

Госці краін

free counters
Партнеры сайта