Авторизация
 

Заражайцеся спакоем, або Як жыць у пару каронавіруса: распавядае псіхолаг ТЦСАН

 Адно з галоўных месц у штодзённай інфармацыйнай павестцы займаюць звесткі пра колькасць захварэлых на каронавірус. Як мы на іх рэагуем? Адны спакойна наведваюць масавыя мерапрыемствы, другія запасаюцца медыцынскімі маскамі, трэція перастаюць вадзіць дзяцей у сад і школу, чацвёртыя пераходзяць у рэжым поўнай самаізаляцыі. Як справіцца з негатыўнымі эмоцыямі і трывогай у перыяд нестандартнай эпідсітуацыі, падкажа псіхолаг тэрытарыяльнага цэнтра Зінаіда РАВЕЦКАЯ.

 

– Першы крок – знайсці надзейную крыніцу інфармацыі. Напрыклад, сачыць за дадзенымі Сусветнай арганізацыі аховы здароўя, мясцовых структур Чырвонага Крыжа і аховы здароўя, – адзначае Зінаіда Феафанаўна. – Крок другі – звярнуцца да правераных на сабе сродкаў барацьбы са стрэсам. Трэці – прыняць меры бяспекі: абмежаваць кантакты са староннімі людзьмі, трымаць сацыяльную дыстанцыю, насіць маску ў шматлюдных месцах.

 

У перыяд неспрыяльнай эпідсітуацыі асабліва важна весці здаровы лад жыцця і ўмацоўваць імунітэт. Якіх правіл неабходна прытрымлівацца ў першую чаргу?

– Тут усё даўно вядома: правільна харчавацца, добра высыпацца, выконваць фізічныя практыкаванні па сваіх магчымасцях. Важны псіхалагічны складнік. Трэба ўмець пераключацца з адной дзейнасці на другую. Не зацыклівацца на нечым адным у думках і ў справах, бо гэта вядзе да трывогі. Таксама важна ўсведамляць, што адчуваць у складаныя моманты сум, разгубленасць, страх і злосць – нармальна. Галоўнае, не засяроджвацца на гэтым.

 

Як паводзіць сябе ў зносінах з блізкімі, сябрамі?

– Канструктыўныя зносіны з людзьмі можна таксама аднесці да сродкаў індывідуальнай аховы. Калі ў вашым акружэнні ёсць хворыя ці з прыкметамі прастудных захворванняў, замяніце непасрэдныя кантакты на тэлефонныя ці інтэрнэт-зносіны. Падтрымайце таго, хто вельмі хвалюецца і перажывае. Выслухайце, дайце выказацца, прыміце яго пункт погляду і дайце параду, калі пра яе папрасілі. Слухайце больш, пра сябе гаварыце менш. Сваім вопытам дзяліцеся толькі ў пазітыўным накірунку. Захоўвайце спакой і заражайце ім сваіх блізкіх.

 
Заставацца ў аптымістычным настроі ў перыяд пандэміі далёка не кожнаму пад сілу. Як пераключыць думкі на пазітыўную хвалю?

– Перш-наперш зразумець: ад негатыву нікому лепш не стане. Таму не варта губляць аптымізм, трэба верыць у добрае і дарыць сабе станоўчыя эмоцыі. У кожнага ёсць свае спосабы палепшыць настрой. У складаныя моманты ў першую чаргу важна шукаць свае ўласныя рэсурсы, якія дапамагаюць справіцца з праблемай. Таксама трэба звяртацца за падтрымкай да сяброў і кансультацыямі да спецыялістаў.

 

Любая праблема нясе ў сабе філасофскі падтэкст. Пра што можна сказаць у выпадку з каронавірусам?

– Верагодна, гэты вірус нагадвае нам, што ў штодзённай мітусні мы забыліся пра шмат чаго важнага. Час спыніцца і падумаць. Жыццё – непрадказнае. Заўсёды можна здарыцца нешта намі не ўлічанае.

!!! Страх перад хваробай павялічвае рызыку захварэць.

 

Кацярына РЫНКЕВІЧ

Фота з архіва рэдакцыі.

рейтинг: 
Пакінуць каментар
Мы ў сацыяльных сетках
Курс валют у Міёрах
Святы
Праздники БеларусиБлижайшие праздники Беларуси

Православные праздникиБлижайшие православные праздники

Католические праздникиБлижайшие католические праздники

Именины 22 апреля 2021
Вадим, Гавриил, Марфа

Именины 21 апреля 2021
Иван, Сергей, Мария

Госці краін

free counters
Партнеры сайта